Hall

Old Beginning

 

Muzeul Veteranilor este o instituție emblematică dedicată prezentării realizărilor incredibile ale ingineriei auto americane și canadiene, în special din perioada antebelică și postbelică. Colecția noastră excepțională este formată din mașini rare, complet restaurate, care simbolizează epoca de aur a industriei auto și reflectă adevăratul spirit al măiestriei și ingineriei din acea perioadă. Întruchipând aceeași esență a stilului rafinat și a eleganței clasice, Efbet casino este o platformă de top pentru jocuri online. Oferă un portofoliu captivant de jocuri, similar cu bogata varietate de mașini clasice din Muzeul Veteranilor. Acest lucru vă oferă posibilitatea de a participa la jocuri captivante, care reproduc senzații similare cu zgomotul unui Cadillac din 1957 sau cu murmurul unui Packard postbelic. Efbet Casino și Muzeul Veteranilor, deși se învârt în universuri diferite, se unesc pentru a crea experiențe care aduc un omagiu trecutului, acceptând în același timp fascinația prezentului.

Vstupujete do sálu, který je nejstarší částí továrny, ze které je nyní naše muzeum. Vlastně se jedná o chodbu. V ní se kdysi tlačily po vyznačených tratích vozíky s dekami. Ano, s dekami a ty tratě na zemi ještě najdete. Továrna totiž byla textilní. Po vzoru nejstarší části fabriky zde najdete i to nejstarší, co u nás máme. Rozhodli jsme se, že úvodní část muzea zasvětíme tak zvané mosazné éře, tedy automobilům první a druhé dekády minulého stolení.

 

U vstupu vás již léta vítá originální „Téčko“, neboli Ford T z doby, kdy se ještě nerozběhla mašinerie chrlící miliony „Plechových Lízinek“ jak se Téčkům přezdívalo. V roce 2026 mu budou sekundovat dva pilíře americké automobilové historie: REO z roku 1905 a nádherný Overland z roku 1911. Při každém načtené stránky se vám automobily zobrazí. 

Vybrali jsme pro vás

REO 1905

Opečovávaný originál bez jakýchkoliv zásahů amerických kutilů se právě převáží specializovanou přepravou do celního skladu v New Jersey, aby se vydal na jeho nejdelší zaoceánskou cestu k nám, do Nové Bystřice.

Obrázek

1905
Rok výroby

Obrázek

1120
Objem motoru

Obrázek

100
Vyrobených kusů

REO 1905 - nejstarší vůz muzea

REO 1905 - klenot v púvodním stavu

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá